مروارید اندیشه کمیجان

این وبلاگ تصمیم دارد با بنیه کارشناسی و کمک مجموعه ای از کارشناسان خبره و اندیشمندان، توانمندیهای ویژه و منحصر به فرد را با بیان علمی و کارشناسی در حوزه شهرستان کمیجان به تصویر کشیده و منعکس نماید.

مروارید اندیشه کمیجان

این وبلاگ تصمیم دارد با بنیه کارشناسی و کمک مجموعه ای از کارشناسان خبره و اندیشمندان، توانمندیهای ویژه و منحصر به فرد را با بیان علمی و کارشناسی در حوزه شهرستان کمیجان به تصویر کشیده و منعکس نماید.

پیگیری راه اندازی بخشهای تخصصی بیمارستان امام علی کمیجان

جناب آقای رییس جمهور

با سلام و احترام

در مرکز شهرستان کمیجان از توابع استان مرکزی در  سالیان گذشته بیمارستانی با هزینهء بالغ بر 7میلیارد ریال توسط فرد خیری بنام حاج سلیمان اناری احداث گردیده و علیرغم گذشت حدود 7 سال از اتمام بنا وتحویل آن و پیگیریهای مردمی و بانی متاسفانه از این بنا به اندازه یک درمانگاه استفاده و نسبت به راه اندازی بخشهای تخصصی اقدام نگردیده است حال از محضر  جنابعالی سوال اینست که:

1-آیا مشارکت نمودن مردم وخیرین در رفع مشکلات جامعه از  اهداف و برنامه های کشور نیست؟

2-آیا بهره برداری از سرمایه گذاری و فرصت ایجاد شده و مبارزه با بیکاری اقدام صحیحی نیست؟

3-آیا در شهرستانی با قریب به 60 هزار نفر جمعیت و حوزه نفوذ تجاری وفر هنگی در وسعت 200هزار نفر جمعیت وجود یک بیمارستان با تخصصهای لازم با وجود مسافت 100کیلومتری از چهار مرکز جمعیتی اطراف زیاد است آنهم در حالیکه بنا توسط خیر ساخته ومقداری از تجهیزات نیز تامین شده اضافی است ؟

4- جمیت 200هزار نفری منطقه که فاقد بیمارستان و امکانات لازم  میباشند چگونه وبه چه امیدی در روستا بمانند؟

5- استاندارد ضریب برخورداری از امکانات بهداشتی باء زاء چند نفر یک تخت بیمارستانی در کشور و خارج از آن  میباشد ؟

۶- ارزیابی مردم با مشاهده عشق وعلاقه خیرین و علاقمندان به احداث تاسیسات عام المنفعه وکار شکنیهای اینگونه از طرف بعضی از مسئولین چه نتایجی را بدنبال خواهد داشت؟

     لذا از محضر حضرتعالی تقاضا مندیم دستور فرمایید  نسبت به استقرار تخصصهای مورد نیاز در جهت رفع  مشکل مردم و بهره برداری از سرمایه های این آب و خاک مساعدت لازم  مبذول نمایند. نغمه ای از سخن دوست ندیدم خوشتر .....

                                                                   سرفراز باشید .

آزادنیا 

تعصب محلی پزشکان متخصص

باسلام یکی از پزشکان متخصص ایران که مطبش در تهران وبرای نوبت گرفتن باید بیش از 6 ماه منتظر ماند اهل یکی از شهرستانهای استان مرکزی است وایشان در هر ماه یک روز جمعه را به شهر محل تولد خود می آید ودر آنجا طبابت میکند و بیماران از کلیه شهرهای استان وخارج از استان جهت معاینه به این شهر می ایند ایشان با عشق وعلاقه وتعصب به همشهریانش در یک ساختمان قدیمی بدون امکانات بیماران را معاینه میکند. حال سخن اینجاست که همشهریان متخصص و پزشک کمیجانی در تهران وشهرستانها۠ی دیگر کم نیستند اما بسیار جای تعجب وحیرت است که بیمارستان امام علی با همت فرد خیر آقای حاج سلیمان اناری ساخته وسالها از اتمام بنای آن میگذرد اما هیچ پزشک بومی نسبت به راه اندازی بخشهای تخصصی اقدام ننموده اند . ای متخصصان بومی شهرستان شما در مقابل 60 هزار نفر جمعیت محروم منطقه مسئول هستید! در شهرستان با جمعیت حدود ۲۵درصد جمعیت ما 10 دستگاه آمبولانس مجهز وآماده( وپاشنه کشیده) و چندین بیمارستان ودهها پزشک متخصص وجود دارد استاندارد وضریب امکانات آن۱۷هزار نفر درست است یا 2 دستگاه آمبولانش شلخته برای 60 هزار نفر ؟1

تورم و طول دوره سرمایه گذاری

ارتباط تورم وطول دوره اجرای طرحهای تولیدی مورد بررسی و تجزیه  وتحلیل قرلر گرفته ونتایج مطلوبی حاصل گردیده است.

قنوات شهرستان

قنوات گوشه ا ی از تنوع وخلاقیت وزیبایی ایران زمین است که متاسفانه در آستانه نابودی میباشند. ولذا برا ی انتقال آن در قالب الفاظ به نسلهای آینده از کارهای قابل توجه میتواند باشد.

آسیابهای آبی کمیجان

گزارشی است از تعداد ومحل واطلاعات آسیابهای آبی که تا پنج دهه قبل در کمیجان فعالیت داشته اند

بازیهای محلی

این مجمو عه شامل گزارشی است پیرامون بازیهای محلی که در  پنجاه سال اخیر در محدوده شهرستان ادامه داشته است