مروارید اندیشه کمیجان

این وبلاگ تصمیم دارد با بنیه کارشناسی و کمک مجموعه ای از کارشناسان خبره و اندیشمندان، توانمندیهای ویژه و منحصر به فرد را با بیان علمی و کارشناسی در حوزه شهرستان کمیجان به تصویر کشیده و منعکس نماید.

مروارید اندیشه کمیجان

این وبلاگ تصمیم دارد با بنیه کارشناسی و کمک مجموعه ای از کارشناسان خبره و اندیشمندان، توانمندیهای ویژه و منحصر به فرد را با بیان علمی و کارشناسی در حوزه شهرستان کمیجان به تصویر کشیده و منعکس نماید.

بررسی و تجزیه و تحلیل آثار(زیست محیطی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی)استقرارکارحانه سیمان در شهرستان کمیجان

 شهرستان با بعد مسافت مساوی-95کیلو متر- از مراکز جمعیتی اطراف(اراک،همدان،ساوه وملایر) به لحاظ عدم  امکان بهره برداری از مراکز اشتغال و درآمد قطبهای جمعیتی مجاور ،به منظور توسعه و عدم توقف و کند شدن رشد طبیعی، شدیدا نیازمند ایجاد شوک افزایش در آمد سرانه میباشد.و از طرفی با کاهش و افت  منابع آب  و بالطبع کاهش امکان و درآمدهای مربوط به فعالیتهای مرتبط با: زراعت، باغداری،دامپروری و صنایع دستی نیاز به این جهش توسعه، اجتناب نا پذیر میگردد و سستی و اهمال در این  امر موجب توقف رشد و توسعه منطفه و افزایش بیکاری و نا هنجاریهای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی میگردد.پس نتیجه میگریم که استقرار صنایع مولد واشتغال زا و مرتبط با قابلیتهای بالقوه منطقه از نان شب واجبتر و عدم پیگیری

و اقدام ننمودن به این کار برابر از بین رفتن و خالی از سکنه شدن محل میباشد.در اینجا به لحاظ نبودن مجال به این اندک مقدمه بسنده میکنیم و به بر رسی و تحلیل  شاخصهای محوری این مطلب میپردازیم –در خانه کس است یک حرف بس است-کم گوی و گزیده گوی چون در-سخن زاهل خرد بشنوی مگو که خطاست   سخن شناس نه ای جان من خطا اینجاست- سخن را سخندان شناسد وبس. .

1- وجود معادن سرشار و فراوان سنگ آهک و گچ و سنگهای زینتی(اصلی ترین فاکتور تولید )درمنطقه قابلیت آن را دارد که این معادن بلا استفاده و گاها مزاحم در امر کشاورری مورد بهره برداری  قرار گرفته و به اشتغال جوانان انجامیده و به در آمد و رفاه مردم تبدیل شود. معادن منحصر به فرد در این منطقه گرایش به استقرار و توسعه صنایع معدنی را اجتناب نا پذیر و بدیهی مینماید

2-در عصر توسعه متوازن و سیستمی سطوح و مناطق کشور و جهان ،مناطق نه اینکه جزایر منفک و مجزا از هم نیسند بلکه مانند قطعات پازلی هستند که وجود و شکل هر قطعه وابسته به قطعات مجاور است.بدین معنا که در اینصورت نمیتوا ن نشست و مناطق توسعه یابند و منطقه ای توسعه نیافته باقی بماند.

3-از نظر عواقب و عوارض زیست محیطی با ید توحه داشت که به لحاظ صنعتی شدن مناطق هم جوار، منطقه ایکه صنعتی نشده نیز لاجرم از آلودگیها وعوارض مخرب  همسایگان آسیب می بیند ولی بدون دریافت عواید ودر آمد . یعنی در آمد  صنایع را دیگران در یافت میکنند و عوارضش را جمع دیگر-نمیتوان دور منطقه را دیوار کشید و سقف آن را پوشاند تا از آلودگیهای آب،هوا،زمین مصون و محفوظ باقی بماند.

از طرفی نیرکارخانجات روز آمد و پیشرفته با مجهر بودن به سیستمها ی پیشرفته فیلتراسیون و لحاظ نمودن تمهیدات زیست محیطی برا بر استاندارهای روز، عوارض زیست محیطی را به حد اقل ممکن رسانده و گواهی استاندارد بین المللی-ISO – دریافت می کنند.چه اینکه اگر غیر از این بود  این صنعت حد اقل   در شهرستانهای استان(ساوه،تفرش،حمین،دلیجان و ..)ایجاد نمی شد.

4-از نظر متغیرها و فاکتورها ی اجتماعی(مهاحرت،اعتیاد ،بهداشت روانی و جسمانی و..) و اقتصادی(فقر مادی ،بیکاری،در امد،توسعه و رفاه) و فرهنگی( دینی و مذهبی ،گردشگری،آمورش و پرورش،تحقیق و پژوهش وهنر و...) ملاحظه میگردد که دارای آثار هم افزایی زنجیره ای و بهم پیوسته  میباشد فلذا به آ سانی  نمیتوان استقرار این صنعت را رد نمود و با توجه به ابعاد مختلف موضوع مشاهد میگردد که ایجا د شوک در آمدی و جمعیتی و اجتماعی برای محرومیت زدایی منطقه از  هر چیزی مقدمتر و اولی تر بوده و مخالفت با آن نیر مشارکت در توسعه  فقر و محرومیت مردم بویژه جوانان منطقه محسوب میگردد.من آنچه شرط بلاغست باتو میگویم ..

5-حال باید با شمردن دلایل متقن علمی و کارشناسی ضمن اذعان به وجوب احداث چنین واحد تولیدی  قبول نماییم که چه این صنعت در منطقه مستفر شود و یا نشود ما  دیگر از طبیعت بکر وسالم، بلحاظ صنعتی شدن مناطق اطراف بر خوردار نخواهیم بود و لذاایجاد مانع و مقاومت در برابر آن عقب نگه داشتن منطقه در رقابت توسعه ای مناطق خواهد بود و راه بجریان انداختن فر ایند پیگیری احداث کارخانه سیمان سازی نیز با تهیه طومار درخواست مردمی و ممهور یه مهر شورای اسلامی و مسئولان ومتولیان شهرستانی امکان پذیر و نتیجه بخش و زود بازده و جبران کننده مافات خواهد بود. انشا ا...

پس بیایید باهم برای نجات از محرومیت دست به دست هم دهیم به مهر ،یاعلی مدد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد